Tisk
PDF
14
Srp

Volvo V70 2,4: Rodinný Viking

Hodnocení uživatelů: / 1
NejhoršíNejlepší 
Historie kombíků Volvo se započala v padesátých letech modelem 210, v osmdesátých letech je prezentovala kombi verze modelu 850 a v devadesátých letech stál na vrcholu model V90, odvozený z vlajkové lodi S90. Nástupce v podobě kombi na základě tehdy nové S80 se nedočkal, a tak jeho roli převzal menší model V70, který na počátku nového tisíciletí vstoupil na trh ve druhé generaci. {imggallery 162} První dojem Rodinný seveřan upoutá robustním dojmem, který vytvářejí masivní nárazníky a předsunutá maska. Na rozdíl od sedanů je vybavena celochromovanou mřížkou, která vozu dodává spíše usedlý charakter. Stejně tak rovná záď prozrazuje klasické tvary Volva z osmdesátých let minulého století. Kdo má rád Volva v jejich klasické podobě, ten si V70 zamiluje. Elegantní šestnáctipalcová hliníková kola obouvají pneu o rozměrech 205/55 R16. Elegantní záď nemůže patřit jinému vozu než Volvu. Rovněž profil ho bezpečně prozrazuje. V70 je tak nejklasičtější Volvo v současné modelové nabídce švédské automobilky. Rozměrné dveře umožňují pohodlné nastupování, místa je dostatek na předních i zadních sedadlech, ovšem obsadíte-li vůz dvoumetrovými pasažéry, začnou si buď ti vpředu, nebo ti vzadu stěžovat na nedostatek místa v oblasti kolen. A tak se zdá, že jediným problémem V70 je prostor na nohy. Máte-li méně než 180 cm, nic neřešte. Nízko posazená celokožená sedadla mají vynikající ergonomii. Rozmístění ovládacích prvků je intuitivní a Volvo je díky tomu na špici automobilové ergonomie. Zavazadelník je příjemně polstrovaný a spíše než zničení nákladu zde hrozí poškození potahového materiálu. Chcete-li naložit celou skříň nebo byste se rádi vyspali v mrazivé noci uprostřed horských lesů, stačí sklopit zadní řadu sedadel a vznikne kompaktní prostor s rovnou podlahou. Skandinávský koncert útulnosti Pohodlná sedadla mají za následek, že ani po dlouhé cestě necítíte únavu. Pravá ruka brzy spočine na středové opěrce, která rovněž slouží jako box na drobné předměty a občerstvení. Volant, obšitý kůží, padne do ruky a kombinace béžové kůže a kořenového dřeva působí útulně a luxusně. Výškově stavitelná sedadla v testovaném voze byla vybavena pouze mechanickým ovládáním, přesto si je řidič bez větší námahy přizpůsobí dle momentální potřeby. Prostor na zadních sedadlech je větší než u modelu S60, více místa je nejen v úrovni kolen, ale také nad hlavou vzhledem k rovné střeše, která se nesvažuje jako u limuzíny. Nezničitelný pětiválec Pod majestátní kapotou je ukryt celohliníkový pětiválcový zážehový motor o objemu 2 435 ccm s výkonem 103 kW (140 koní) při 4 500 ot./min. Motor disponuje točivým momentem 320 Nm při 3 000 ot/min. Řadový pětiválcový benzínový motor o zdvihovém objemu 2 435 ccm není žádným rychlíkem. Motor byl syrový v záběhu a podle mínění techniků chytí správné tempo teprve po 30 000 kilometrech. To je poměrně dlouho, ale výsledkem by měla být nižší spotřeba a především jeho nesmrtelnost, která by měla soupeřit s klasickými komůrkovými diesely, jejichž životnost se počítala na statisíce kilometrů. Vůz si po městě řekne při hospodárné jízdě přibližně o 10,1 l / 100 km, mimo město 11,6 l / 100 km a při jízdě po dálnici na hranici rychlostních limitů jsme dosáhli spotřeby 12,6 l / 100 km. Ve městě se vyznačuje těžkopádným rozjezdem, na dálnici se jen pomalu rozjíždí, na druhou stranu po dosažení zvolené rychlosti ji bez problémů udržuje. Redakční kolega ovšem bez problému dosáhl na kombonovanou spotřebu 7,3 l / 100 km, přičemž jeho jízdní styl je spíše rozvážnější. Hledáte-li spolehlivý motor s nižším výkonem a dlouhou životností, pak je ideálním agregátem pro váš vůz. Každopádně my bychom si vybrali raději V70 s dieselem pod kapotou. K práci pětistupňové manuální převodovky nemáme jedinou výtku, řazení je plynulé a nevyžaduje větší sílu, hodí se tedy i pro ženu za volantem. Těžká páka na silnici V70 je poměrně těžký vůz, což je přednost a nectnost zároveň. Bezesporu patří k nejstabilnějším evropským vozům, na druhé straně daní za jeho váhu je vyšší spotřeba a horší jízdní dynamika. Podtrženo a sečteno toto Volvo je určeno rodinám bez sportovních ambicí. Podvozek sedí i na kluzkém povrchu, na brzdách rovněž nenajdete chybu. V70 má na víc V70 jsme vyzkoušeli v hustém městském provozu, na českém venkově a nakonec na několika dáničních úsecích. Naše zkušenost s tímto vozem byla příjemná. Během čtrnáctidenního testu jsme poznali jeho přednosti i zápory a tak můžeme kvalifikovaně doporučit V70 všem zájemcům o robustní, bezpečné rodinné kombi. Robert Vašíček Technické parametry Celková délka: 4710 mm Celková výška: 1488 mm (AWD 1508 mm) Celková šířka: 1804 mm Výška hrany zavazadlového prostoru: 605 mm Maximální výška zavazadlového prostoru: 766 mm Maximální šířka zavazadlového prostoru: 1210 mm Délka zavazadlového prostoru po opěradla sedadel (1. řady/2. řady/3. řady): 1848/1085/1077 mm Délka zavazadlového prostoru po sklopení všech sedadel: 3098 mm Rozvor náprav: 2755 mm Rozchod kol (přední/zadní): 1563/1560 mm Prostor v oblasti hlavy (1. řada/2. řada/3. řada): 997/988/807 mm Maximální prostor pro nohy (vpředu/vzadu): 1082/894 mm Šířka v oblasti ramen (vpředu/vzadu): 1427/1419 mm Za kolik ho pořídíte? Testované Volvo V70 2.4 ve výbavě Momentum pořídíte za 1 069 000.- Kč. Bohatá výbava zahrnuje ABS, EBD, 4 kotoučové brzdy, systém stability DSTC, brzdový asistent EBD, alarm s náklonovým a pohybovým čidlem, palubní počítač, dešťový senzor, vynikající audiosystém a mnoho dalších příjemných detailů. V součtu pak cena vychází překvapivě přitažlivě. Na webové stránce www.dovolsivolvo.cz si můžete objednat Volvo XC70 2.5T již za 949 000,- Kč. {imggallery 163}

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit

Nové auto levně


Kup nové auto levně

Diskont servisních prací


Diskont servisních prací